De mooiste reizen die ik al gedaan heb

Vanmorgen hebben we bevestiging gehad voor onze reis volgende zomer. Nu kunnen we onze reis echt beginnen plannen. Maar daarover zal ik later schrijven wanneer we meer weten over wat we gaan doen.

Ondertussen krijgen jullie van mij een overzicht van de mooiste reizen die ik al gedaan heb.

Peru

Onze huwelijksreis was naar Peru en daar hebben we geen moment spijt van gehad. We deden een rondreis in het zuiden van Peru en het is daar echt mooi. We vlogen boven de Nasca-lijnen, we bezochten de Spaanse stad Arequipa, we speurden naar condors in de Colca-canyon, we gingen naar een eiland op het Titicacameer, we verdwaalden in Machu Picchu. We aten cavia’s, we gaven baby-alpaca’s melk, we liepen tussen Inca-ruïnes. We raakten buiten adem door een korte wandeling van 100m op 4500m hoogte in de Andes.

Maar veel foto’s kan ik hiervan niet tonen want deze reis dateert van voor de digitale toestellen waarmee je 1000-den foto’s kan trekken. Maar doordat ik mijn persoonlijke fotograaf mee had kan ik toch een paar foto’s tonen.

De reis zelf was een groepsreis en deden we met Dromen, zoals wij de reis deden staat niet meer in hun programma.

Tip: Als je Machu Picchu wil bezoeken, blijf dan daar overnachten. Wanneer je dan de eerste bus naar de ruïnes neemt heb je de stad voor jezelf. Je kan er dan echt in ronddwalen zonder iemand tegen te komen. De meeste toeristen komen pas ’s middags met de trein uit Cusco en nemen ’s avonds die trein terug.

Tanzania

Het jaar waarin ik afstudeerde wou ik nog een grote vakantie doen voor ik begon te werken. Mijn keuze is toen op een avontuurlijk reis van Joker Go-26 naar Tanzania.

Ik kan zeggen dat ik naar Afrika ben geweest met de tent. We verbleven op het schoolplein van een school die jongeren opleiden tot gids. En voor die jongeren was het een stage, zij konden ondertussen het beste van zichzelf en hun land laten zien. We zijn op safari geweest (het blijft Afrika) maar we zijn ook op voet-safari geweest, dan kom je echt dicht bij de giraffen en dan valt echt op hoe groot die zijn. We deden ook een fiets-safari maar toen hebben we niet echt dieren gezien (als je de vissen in de netten van een visser niet mee telt). De Kilimanjaro leek ons te hoog maar een andere heilige berg in de buurt, de Longido, was wel haalbaar. En wat een uitzicht dat we daar hadden. Op deze berg hebben we ook 1 nacht geslapen en ’s morgens lieten de Masai die ons begeleiden, ons de sporen van een leeuw zien op een meter van onze tenten.

Op deze reis had ik mijn persoonlijke fotograaf niet mee en had ik enkel een fototoestel met een rolletje van 24 foto’s. Dus nu nog minder foto’s.

Schotland

De meest recente van mijn top 3. Deze reis deden we 3 jaar geleden en Arlieke vraagt sindsdien voortdurend om terug te gaan.

Van deze reis staat er al een verslag (met veel foto’s) op deze site. De hoogtepunten van deze reis waren Dunnottar Castle, Loch Ness, de Lost Valley of Glencoe en Edinburgh.

Dit is mijn top 3 van mooiste reizen. Hier heb ik de mooiste herinneringen aan en ik hoop dat onze vakantie komende zomer bij deze reizen mag zetten.

(40 dagen bloggen – dag 9)